rojjimer

Friday, September 01, 2006

جلوگیری همراهان و شخص احمدی نژاد از ادامه سخنرانی نماینده مهاباد
در جریان دیدار دکتر احمدی‌نژاد از مهاباد، جعفر آئین‌پرست نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی خواستار تأسیس استانی مرکب از شهرهای جنوب استان آذربایجا‌ن‌غربی با نام مکریان شمالی شد. وی همچنین در ابتدای سخنرانی خود ، مهاباد را بعنوان شهر قاضی‌محمد ( اولین رئیس‌جمهور کردستان) اعلام کرد.
رادیو مرکز مهاباد ( با قابلت دریافت در چندین استان کشور ) که مستقیماً جریان این سفر را دنبال می‌کرد، بلافاصله و پس از ذکر نام قاضی محمد، پخش مستقیم خود را (البته به دلایل فنی)!! قطع و از این بابت از مردم پوزش خواست. این اشکال فنی رادیو مرکز مهاباد تا پایان سخنان آئین‌پرست ادامه و سپس مرتفع گردید. در حالیکه سخنرانی آئین‌پرست از تلویزیون محلی مرکز مهاباد ( با برد درون شهری و حداکثر تا شعاع روستاهای مجاور این شهرستان قابل مشاهده است) پخش می‌گردید، وی اعلام کرد که از سوی دفتر ریاست جمهوری به وی اعلام شده است که از ادامه سخنرانی خودداری نماید. آئین‌پرست در ادامه، ضمن عدم توجه به این دستور از سوی همراهان رئیس‌جمهور و شخص دکتر احمدی‌نژاد مجدداً مورد اعتراض قرار گرفت و به وی تأکید و یادآوری گردید تا بلافاصله از پشت تریبون کنار رود.
در ادامه این مراسم، دکتر احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود مردم مهاباد را به اطاعت و قبول لا‌اله‌الا‌لله و یکتاپرستی دعوت نمود و در جواب سخنان آئین‌پرست افزود : « آقای آئین‌پرست دوست‌ دارند که روزی استاندار باشند. ما هم او را استاندار می‌کنیم ولی او را می فرستیم به یکی دیگر از استانهای کشور».
آزرده خاطر شدن رئیس جمهور اسلامی ایران از عدم استقبال چشمگیر مردم ( حداکثر 4000 نفر که عمدتاً از بسیجیان و کارمندان دولتی بودند) طی اولین دیدار از شهرهای کردنشین آذربایجان غربی، وجه تمایز میان انتظارات و مطالبات مردم کرد از دولت و نظام و همچنین به عنوان علایم توقف دولت در مهاباد تلقی می‌گردد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home